Alla inlägg den 16 augusti 2022

Av Sofia - 16 augusti 2022 19:47

Jag älskar för tillfället regn. Åh vad jag blir lyckligt glad för alla droppar som kommer. 23 mm idag! Wow! Väldigt lokalt dock. I Torset där mina föräldrar bor, de hade fått EN!!! Alltså 1 mm. Mina bondebröder i Norra Sandsjö hade fått 19. Kan tro att de är glada. Alla bönder är glada nu, för blöta moln.

Men åska - det är jag inte riktigt lika glad åt. Vaknade kl 04.30 av blixtrar och lyssnade klarvaket i en timme tills jag skulle gå upp. Drog ur alla sladdar till TV o wifi. Vågade inte gå till jobbet utifall. Åkte med Jonas.

Vi skulle äta lunch på Hotell Högland och gick ut i ett klibbigt och kvavt väder. Mörka moln runt om. Vi satt ute. När jag fick in min delikata gös brakade det loss. Blixt på blixt rakt över och skyfall. Vid varje blixt likdom hoppade jag till. Mina kollegor tyckte bara det var mysigt. Jag njöt nada av maten. Var bara rädd.

Stella messade under tiden att hon inte ville gå in och dra ur sladdarna, hon vågade inte gå ut från sin stuga. Led med henne.

Nu är det lugnt runt om men något friskare i luften. Å jag är tacksam för regnet.

Godkväll!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards