Alla inlägg den 14 augusti 2022

Av Sofia - 14 augusti 2022 19:07

Vilken underbar helg som snart har passerat. Värme och svalkande bad i mängder. I morse gick vi en längre tur på vår fina Höglandsled och med gott om vatten och skuggiga skogspartier gick det bra. För röra på oss måste man ju. Absolut. Som jag brukar skriva, tänk om man kunde stoppa ned den där känslan i en burk o leta fram och öppna när gråheten, slasket och kylan kommer. Nu är allt så enkelt. Minimalt med kläder, ett par bra skor och bara ut i den varma bastun - för det känns lite så. Att sedan få doppa sig i sjön. Det är så otroligt lyxigt.

Sedan ger sjön mer än bara svalkande dopp. Förutom en helt fantastisk utsikt dag ut och dag in oavsett väder och årstid skänker den oss goda kräftor. Igår åt vi upp dem som Jonas tillsammans med grannen fiskat. David kom ut eftersom han älskar kräftor. Även Stella gjorde ett mycket tappert försök att käka. Det uppskattar jag enormt. Jag äter typ ALLT utom mage och ögon så när mina var slut kunde jag äta rent hos andra, ha ha.

I morgon är det ny jobbarvecka och nu står regn högt upp på önskelistan. För att det behövs.

Ha en fortsatt fin kväll!!!

Mums

En varm promenad

En helt ny rastplats med jättefin grillplats. Wow!!

På vägen hem passade vi på att köpa en bukett i vår fina blomsterbutik i området. Lyx! Tack @blomsterkrukanisolbacka

Dessa dagar?. Oförglömliga!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards