Alla inlägg den 4 augusti 2022

Av Sofia - 4 augusti 2022 14:10

En gång i tiden fick jag sommarpresent. När jag jobbade på RH-Stolen (numera Flokk) fick vi alltid fina och roliga presenter i samband med att semestern kom. Det kunde vara bouleklot, kylväska eller annat med den traditionella RH-logon på. Det var alltid lika roligt och spännande vad vi skulle få. Dessutom var jag extremt lojal till stället där jag jobbade och höll paraplyet med logotype med stor stolthet. Detta är numera ett minne blott. På kommunen får man inga sommarpresenter. Ekonomin är skral och det är väl inte rätt att ge presenter till anställda för skattepengar…. Helst, enligt folk, ska vi väl jobba gratis också men det är en annan femma. Nej, vi offentligt anställda behöver absolut ingen extra uppskattning för det arbete vi lägger ned. 


Men jag är ju gift med en man som jobbar på ett privat ägt företag som dessutom verkar gå riktigt bra. Här får man sommarpresenter. Nu får jag glädjas över vad han får i sommarpresent och det är lite spännande att se vad han drar hem. Det har varit kubbspel (flitigt av oss använt), cykelsadelskydd, väskor, ryggsäckar och så vidare, alltid med logotypen Ingarps Trä. Bättre reklam kan ju inte ett företag få. En perfekt idé för ett företag att förse sina anställda med profilsaker. Paraply och kläder är nog det vanligaste men det finns hur mycket som helst. Det finns många profilföretag som säljer reklamprodukter, närliggande Maxi-Tryck i Bodafors eller företaget Krokodil Profil – finns massor. Kanske Ingarps Trä använder sig av någon av dessa, vad vet jag.


Vad fick då Jonas i år? En jättesnygg väska som är vattentät. Kanon om man vill ha grejor med sig på sjön och det är blött i båten men annars förstår jag kanske inte vitsen med funktionen. Simma med väska…? Sen fick han en vattenflaska, typ termos, som håller kylan. Den har vi redan använt åtskilliga gånger. Superbra att ha med sig i ryggsäcken på en längre promenad i värmen. Man stannar och dricker och vattnet är kallt. Fantastiskt. Å dessutom riktigt snygg. Mörkt turkos med träkork som skruvas och den snygga logotypen på toppen. En riktigt bra present. Denna låg ju tyvärr hemma när vi var på Stora Karlsö på Gotland. Där var det varmt när vi gick runt och där HADE de inget flaskvatten att sälja – miljötänk vilket är bra. Vad göra? Jag köpte en ny vattenflaska som de sålde för dyra pengar. Snygg men med ett tråkigt klistermärke ”Stora Karlsö”. Då hade sommarpresenten från Ingarps Trä varit guld värd.


Ha en fortsatt fin dag!


 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards