Alla inlägg den 7 augusti 2022

Av Sofia - 7 augusti 2022 19:27

Idag var det återigen dags för eventet Öppen trädgård. Många odlare och de med stort intresse för blommor och växter bjuder in alla som vill komma för att se, njuta och köpa. Jag och Centerpartiet distrikt Nässjö befann oss i Hattsjöhult utanför Grimstorp där Ronnie Johansson med fru Marie var värdfolk. Centerpartiet bjuder på kaffe med goooda bullar från Älgaryds bageri och många representanter från partiet finns på plats för de som vill prata politik.

Efter två dagar i Stockholm och valkickoff-off med relativt stillasittande position ville jag gärna ta en löpartur innan vi for ut till Hattsjöhult. Gudomligt skönt att få en endorfinkick. Jag blir en bättre människa då. Å framförallt trevligare.

Jag och Jonas tog en rundvandring i denna sagolika trädgård. Proppad med växtlighet. Blommor och grönsaker i en fantastisk kombination. Det är så vackert. Jag blir så imponerad av de som lägger ned så mycket kraft och tid. Vi som har växthus och hyfsat många blomster för att göra trädgård och altan vackrare - jag begriper att det läggs åtskilliga timmar på gården i Hattsjöhult. Vi köpte ny vitlök att sätta i höst, squash och dill.

Otroligt mycket folk i strid ström alla timmar det var öppet. En regnskur gjorde luften lite svalare. Vi skulle ta nytt gruppfoto och faktum är att jag var lika blå om läpparna som på det gruppfotot i våras. Många trevliga timmar med bra samtal. Jag kanske inte pratade så mycket politik men det är oerhört trevligt att prata med folk och släktingar, ha ha.

När jag kom hem satte jag mig i vår badtunna och fick upp värmen.

Ha en fin kväll!

Ronnie och Marie, Hattsjöhult

Ett ljuvligt uterum fullt av vindruvor - vill ha!!!

Många fina höns på gården

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards