Alla inlägg den 9 augusti 2022

Av Sofia - 9 augusti 2022 17:43

Nej, det är inte varje dag jag får lägga storebror i brevlådan. Dessutom i säkert över 100 brevlådor. I valspurten ingår även att lappa lådor, det vill säga förse sitt närområde med partiinformartion. En folder, broschyr som i korthet eller i långhet beskriver vad partiet står för och vad vi vill. Viljan och ambitionerna kan vara höga, därmed inte sagt att det alltid blir så om rösten läggs på oss. Respektive parti är ju inga trollkonstnärer och ett överflöd och outtömliga resurser finns sällan. MEN! Chansen ökar såklart om Centerpartiet får just din röst.

Igår kväll följde Jonas med mig på en 5 km lång runda och vi försedde Soludden och hela Spexhult med valbrochyrer. Får lite ont i magen när jag lägger i lådor med - reklam nej tack - men detta är samhällsinformation, inte reklam.

Min bror Anders på första sidan. Första namn på kommunlistan och andranamn efter Annie Lööf på riksdagslistan. Det är så häftigt. Även jag är med på en bild. Tagen i skuggan utomhus i Sandsjöbaden i våras. Precis blå om läpparna, minns hur kallt det var.

I morse var det pendlarkampanj på stationen i Nässjö. Fyra tappra centervänner stod där mellan sex till åtta och bjöd på kaffe, bullar ett vänligt leende och sa godmorgon. Man blir så glad när man får en vänlig blick tillbaka och överlycklig om de stannar och tar en kaffe. Högsta vinsten är att få lämna en broschyr. Har ett litet motstånd inom mig varje gång och särskilt vid ett tillfälle idag när vi blev mer eller mindre utskällda för att Krösatåget var inställt. Kan iofs förstå frustrationen men det är aldrig roligt att få just det bemötandet.

Sista semesterdagen. Skulle reflekterat och sammanfattat den idag men det får jag skriva om i morgon.

Ha en fortsatt bra kväll och håll utkik i brevlådan. Snart kommer det mer info från Centerpartiet.

Valspurten - lappa brevlådor

För Nässjö kommuns bästa

Pendlarkampanj på stationen

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards