Alla inlägg den 3 augusti 2022

Av Sofia - 3 augusti 2022 15:18

Ideella krafter. Dessa krafter som gör och gör utan en spänn i ersättning. Det finns många sorters arbete. Bara här i Solbacka villaförening. Allt från styrelsearbete till att röja gräs på stigar upp till Sörängsberget. Vårt fina utsiktsplats där goa bänkar finns att fika vid (ideellt snickrade). 342 möh. Vackert.

I måndags jobbade jag ideellt i många timmar. Styrelsemöte före årsmöte, koka kaffe till mötet. Kokade BTW alldeles för mycket kaffe då deltagarantalet blev ynka 21 st. Extremt dåligt att inte fler går dit. Beslut om årsavgift och värdefull information om vägar och bryggor och mängder med annat som är viktigt. Förvisso kommer ett protokoll tillgängligt på hemsidan men ändå. Jag är inte sekreterare men jag fick den uppgiften för kvällen. Å det var inte lätt. Ordförande körde inte från samma dagordning som vi andra, ha ha?.

Efter mötet satte jag mig direkt med datorn. Det pappret med mina anteckningar var inte lätt att tyda ut. La ned vid 23.00 Inte så sent men jag agerar taxi till Stellas sommarjobb i ottan så tröttheten tog över. Protokollet fick några timmar efter frukost och sedan var det klart.

Henry och Alexandra kom på ett besök i går och vi åkte till Torset på fika. Inte vilken fika som helst. Råmjölkspannkaka och vi alla jublade. Underbart gott. Senare på kvällen grillade vi halloumiburgare och hade en mycket mysig kväll.

I morse blev det skjuts till körlektion för Stella. Jag gick en runda och sedan fick jag skjutsa ut henne till sommarjobbet i Sandsjöfors där det målas på skolan. Hemma kl 11 och käka sen frukost. Tanken var att vi skulle ta med Henry o Alexandra till Älgaryds bageri för fika men nu var vi inte ett dugg sugna eller hungriga. Vi åkte till Norrhagens lilla gröna utanför Bodafors. Mitt ute i ingenstans men ändå nära. Min mor som kört lantbrevbäring här kan varenda kurva och böj.

Så otroligt fint ställe vi kom till. En inredd ladugård med blommor, keramik, inredningsdetaljer etc. Det var egentligen inte öppet - lite pinsamt - men hon var så otroligt vänlig och öppnade upp för oss. Jag ville ha typ allt! Så fina blommor och grejer. Pryttlar och blommor med oss hem. Hit blir det fler besök. Så kul när unga människor satsar på sina drömmar och idéer.

Nu har vi tagit adjö av Henry och Alexandra och nu ska jag snart hämta Stella. Fin kväll på er!!

Råmjölkspannkaka i Torset - mums

Henry visade Alexandra runt och tog en titt i ladugården. Henry på pappas Grålle - underbart

Härlig kväll

Ett härligt besök på Norrhagens lilla gröna - rekommenderas varmt

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards