Alla inlägg den 22 juni 2022

Av Sofia - 22 juni 2022 19:12

Skjutsade Stella till sommarjobbet eller rättare sagt hon körde med grön skylt på bilen. Hon får öva lite varje dag och utsätts för olika situationer och beslut i trafiken vilket är bra. Jag blir allt lugnare som handledare men är inte på nåt sätt sams med mina inre demoner. Men detta ska på nåt sätt genomlidas och hon ska ha sitt körkort. Å vi har trevligt i bilen. Har inte varit osams en enda gång.

Stämplade ut kl 11 och som en kalv på grönbete tog jag en lång rask promenad runt Spjärvälling. Med betoning på snabb, i varje fall på grusvägen till ovan place. Lyckades hamna mitt i ett bilrally. Kunde ana ljudet men eftersom vägen inte var avstängd gick jag på. På ladugårdsplanen i Spjärvälling stod säkert 20 bilar med lika många förare - logiskt. Gick snabbt förbi då ingen sa något och precis lagom tills jag hunnit ut på Holma-vägen körde de igång igen. Hållbar aktivitet. Hmmmmm. Observera att jag inte skrev vad jag tyckte om motorsport. Konstaterade bara fakta! Köra runt och förbruka massa drivmedel.

En underbar tur. Hösträngar på åkarna. Doften påminner om barndomen. När pappa tog upp strängarna med självlastarvagnen. Nån gång fick man åka med om det var hyfsat lugnt och inte regnet hängde i luften. Blommor vid dikesrenen. Så vacker allt är nu.

Ha en fortsatt fin kväll!

Gammal vägskylt med annan stavning av Spjärvälling

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards