Alla inlägg den 19 juni 2022

Av Sofia - 19 juni 2022 19:26

Åter i Solbacka efter en helg i Göteborg. Har besökt Jonas son Erik med familj. Premiärbesök i nya huset. Premiär att Eriks syskon Pelle och Miccan med familjer träffas när alla kusinerna är födda. Premiär att alla kusinerna träffas. Efter år av pandemi har det hunnit bli 7 stycken. Otroligt i sig. William föddes 2017. Molly. Elise och Harlow föddes 2019 och Isak, Oliver och Stellan föddes i år. Dessa killar med 11 dagars mellanrum. Ännu mer otroligt. Alltså fullt ös på alla fronter. Hur kul som helst. Jonas är verkligen rik. Vilken skatt! Å för mig är det bonus!!! Allting!

Så kul att se det nya huset, Eriks o Melindas fasta punkt här i Sverige. Ett naturreservat strax intill så läget var hur lugnt som helst. När man är inomhus eller på altanen känns det lite som att vara på en stor båt. Enorm utsikt och så vackert. Inte svårt att trivas.

Igår var det svalkande vindar, idag var det lugnare. Vi fixade dagens lunch, allt från handling till tillagning. Igår monterades grillen så vi köpte kyckling att lägga på den. Nypotatis, gratinerad i ugn - ville helst slippa använda gasspisen. Såna apparater känns farliga eller så är man helt enkelt inte van.

Efter gårdagens mat gick vi en liten runda i det fina naturreservatet. Alldeles för kort för min smak men jag har en känsla av att vi har tillfälle att utforska stora Amundsön flera gånger.

Nu är vi hemma. Rusade av mig på löpartur och nu är jag genombröt. Har bytt havsutsikt mot utsikten vi har mot i Solbacka mot Spexhultasjön. Det är inte fel. Borta bra men hemma bäst. Alltid!!

Ha en fin söndagkväll!!

Gudomlig utsikt

Stora Amundön bakom

Paket till Harlow överlämnas. Molly hjälper till.

Molly o Elise målar

Tre kusiner. Tre killar på 11 dagar. Nästa år ligger de inte still?.

Känns lite som att vara på en båt

Jag och Isak

Jonas o Stellan

Jonas och Oliver

Lunchpizza

Det här gänget alltså! Alla samlade!

Promenad på stora Amundön

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards