Alla inlägg den 12 juni 2022

Av Sofia - 12 juni 2022 18:11

Studenter 2022. Att återigen, efter några år av pandemi och restriktioner, få stå vid Brinellskolan i folkvimlet. Att höra dunket från basen i musiken, se alla vita mössor innanför dörrarna, ivriga och otåliga att äntligen få springa ut för sista gången. Springa ut i livet.

Att sedan få se dem lössläppta på gården, hoppandes och höra alla glädjevrål. Det är så häftigt. Så mycket glädje, hopp och lycka på en och samma gång och på väldigt lite yta.

Vädret var perfekt i går. Lagom med värme och sol och framförallt inget regn. Vi hittade studenterna vi skulle fira och det är mycket känslor när man får krama om dem och gratulera.

Under tiden de åkte flak på stan tog vi en fika på Espresso house och tittade på när lastbil efter lastbil i snigelfart åkte genom stan dekorerade med mer eller mindre barnvänliga budskap.

Vi välkomnade Vincent och eftermiddagen blev en härlig och god tillställning full av glädje. Jag talade, mamma Tina höll ett fint tal till sin son, David talade till sin vän och jag lipade. Känslosamt. Är mycket ledsen för att jag inte filmade det. Tänkte inte på det när han började prata.

Vi for till nästa student, Emma och kvällen blev lång. Mängder med ungdomar samlades i huset som ligger strategiskt rätt för att sedan ta sig till hotellet. Otroligt fint att se så många unga människor samlade.

Vi gick hem till Solbacka i en kylig juninatt. Fotade månen både vid Ingsbergssjön och Spexhultasjön. Vackert!!

Idag har det varit städning, vila och födelsedagskaffe i efterskott för mig med våra föräldrar. En härlig helg är till ända!!

Redo för studentfirande

Ett av flaken?.

Vincent student 2022

Syskon - Dani och Vincent

Mor och far med på bild

Mina fina

Presentbord

Matbord

Tina talar

David talar

Till nästa student

Emma student 2022

Vacker natt och måne vid Ingsbergssjön

Hemma efter en kylig promenad - samma måne vid ny sjö. Spexhultasjön

Mitt tal till Vincent

Dagens födelsedagsfika

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards