Alla inlägg den 5 juni 2022

Av Sofia - 5 juni 2022 15:50

Igår firade vi William student. Jag, Jonas, David och Stella. Tre år är slut efter på bygg och anläggning i Nifsarp. En mycket härlig studentfest och vädergudarna var på rätt humör. Varmt och soligt men inte för varmt.

Mycket släkt och vänner samlades i Sandrydet på eftermiddagen när studenten hade sprungit ut från skolan för sista gången. Jättegod mat smakade mycket bra, särskilt när vi inte hunnit med lunchen hemma. En banan och kaffe på stående fot blev det under tiden jag väntade på att håret skulle torka till. Förmiddagens timmar bara flög iväg och på nåt sätt tog de snabbt slut.

Jag höll mitt lilla tal och studenten verkade uppskatta mina ord som naturligtvis var huvudsaken. Många fina presenter öppnades och det var riktigt bra sätta-bo-grejer. Brödrost, köksknivar, handdukar och vinglas, vid närmare eftertanke behöver man inte så mycket mer.

Framåt halv midnatt åkte vi hem och det var tur för Stella som kommit hem tidigare hade låst in husnyckeln i huset. Med tanke på att hennes lya inte har toalett.

Idag, ytterligare en underbar dag med sol och värme, ljuvlig grönska och fågelkvitter. Det är lättare att leva då.

Ha en fortsauskön söndag!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards