Alla inlägg den 20 juni 2022

Av Sofia - 20 juni 2022 18:20

Jag gillar inte åskoväder med betoning på inte. Känner mig makt- och hjälplös och det är ju så det är när det gäller den lilla människan mot naturen. Det är väl det enda vi inte kan styra. Vädret. Även om vi verkligen skulle vilja.

Just nu mullrar åskan och jag ser på min blixtapp att de flesta nedslagen är runt Bodafors och Grimstorp. Det är inte långt härifrån. Men som vi har konstaterat och grannarna har berättat. Åskan är sällan mitt över Spexhult. Det är som om sjön motar bort ovädret. Antigen går det framför eller bakom sjön. Just nu sitter vi på altanen och ser de mörka molnen över sjön. Men det verkar inte komma hit. Oändligt tacksam för detta!!

Efter jobbet åkte Stella och jag till Biltema. Rockringar skulle inhandlas. Tänkte det var en bra grej att ha hemma om ett gäng barnbarn hälsar på. Å så ville jag öva lite själv oxå. Jag var duktig på det när jag var liten men jag kan konstatera att jag verkligen behövde träna, ha ha! Stella fick en present oxå. En liten mini-kyl för dricka att ha i sin stuga. Klart tjejen ska ha kylskåp på rummet. Stella övningskörde hem från stan. Tryggt och säkert i värsta rusningstrafiken.

Å då njuter vi av en blommande pion. Det gäller att njuta fort och intensivt för de blommar så. Kort och intensivt! Se o h njut!

Åska över sjön

Rock it!!!

Njuta!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards