Direktlänk till inlägg 30 december 2020

Mitt 2020 i bilder

Av Sofia - 30 december 2020 16:41

Så är det dax. En summering av året vi inom kort lämnar bakom oss. Ett inställt år för om jag sammanfattar året med ett enda ord blir det just ordet ?inställt?. För många har året som gått inneburit Inställda fester, resor och andra evenemang.

När jag satt igår och gick igenom 2020 års alla bilder kan jag ändå konstatera att det varit ett bra år, trots allt. Vi har gjort mycket och jag är varje dag tacksam att vi bor där vi bor. Att få hämta så mycket kraft och energi från det som finns inpå knuten, det är lycka.

Å nånstans kanske år 2020 lärt oss just det. Att uppskatta det vi har, att vara lite mer rädda om varandra och känna lite mer tacksamhet.

JANUARI

Vi hälsade på Henry som fyllde 20 år 11 januari. Hela bunten tog tåget. Ordet Corona fanns men mest i Kina...

FEBRUARI
Det blev många långa och vissa blöta promenader

Vissa turer med sol o clementiner

MARS

Vitt o vackert kom den men alldeles för sent på året. Man vill ha vår i mitten på mars

Gick hem från jobbet o jag var först på den GC-vägen

APRIL
Första fikan utomhus

Vi och alla grannar våreldar

Blåa sippor på tomten

En tur på Höglandsleden

Båten läggs i

Corona är allvar och vi fikar utomhus

Underbara blommor en kort tid

MAJ
Vi firar Johanna 24 år i Borås

Å fikar naturligtvis ute

En vacker kväll på Solbackas fina berg, 344 möh

Premiärdopp i början på maj men det går även att lösa med lånad våtdräkt

David blir årets junior! Grattis gosse!

Projekt växthus startar på allvar

Vi sår tomatfröer till det som komma skall

Fisketur

Vi är barnvakt så föräldrarna får fiska lite oxå

Vår nya äppelträd bär blommor

Omplantering av tomater

Å de får flytta in eftersom delarna till växthuset är försenade

JUNI
Jag fyller TANT 9 juni

Dagen till öra får jag ljuvligt väder

Å jag får precis det jag vill - en härlig promenad till Mattarps bokskog och bubbel med jordgubbar

Många ljuvliga blommor

Nära o kära uppvaktar och vi kan sitta ute hela kvällen

Studentbal 2020 Annorlunda men mycket fin

Stella slutar nian

David student

Kontrollerat ursprung klassvis men massor av glädje och härlig stämning

Bandyvänner o byggvänner

Riggat för fest UTE. Vädrets makter var med oss.

50 fick man bara då...möjligen att vi tänjde på gränsen nån stund under dagen

Stolt mor! Glad son!

Underbara ungar

Jonas fixar min 50-årspresent från föräldrar o syskon

Klart! Så fint!

Midsommar hos grannar med underbart väder

Vi tog båten till festen

Min bästa vän har 50-årsfest

JULI
Växthusbygge

Sakta men säkert går det framåt

Manualen gjorde oss frustrerade

Så fick tomaterna äntligen flytta in

Invigningen

Goda måltider

Å camping

Jonas fyller 55 år o han får favoritblommor

Semestertrippar till Kvills nationalpark o den gamla eken

Å Vadstena

På dop för Elise i Stenungsund

Godis från skogen

Mer godis

En sån kväll. Helt ljuvlig

Promenad runt sjön

En kväll hos goda vännerna Mats o Nettan vid ett annat paradis

En tripp till Sköne o vi äter mackan Karlsson i Mölle

Å vandrar vi Kullen

Kullens fyr

Hälsar på Jonas barndomskompis Lillis med tjej

AUGUSTI
Kräftdax

Å vi äter dem!

Njuter av värmen som kom

På sjön

Det mörknar fort

Sämre kan man ha det

Elise fyller ett år

Stella fyller 16 år

Vi skördar

En av dessa sköna solnedgångar

SEPTEMBER
Vi firar mor o far - 60 år som gifta

David fyller 19 år

Å bandyn drar igång

Besök en varm o solig söndag av dessa fina

Besök av fd jobbarkompis o vännerna Pelle o Inger

Trip till Öjaby o Helgasjön

OKTOBER
Vi skördar våra första äpple

Å får vara med o inviga grannens boulebana

Mysig kväll

Projekt vinkällare påbörjas

Första frosten

NOVEMBER
stella o jag hälsar på Henry o Alexandra i Linköping

Mys!!!!

Vi firar ett år som gifta - bomull

Johanna blir klar med sin fina känning - lagom till Halloween

DECEMBER Utefika

Tomtarna på plats

Jag flyttar hem arbetsplatsen- Corona

Vinkällare check!

Tomtebo dessutom

Julen kan komma

Julafton 2020

En underbar julafton med vackert väder

Fika på julafton i vindskyddet mittemot

Juldagen - annorlunda men mysig

Premiär för David i allsvenskan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Tisdag 7 maj 18:14

Idag är det ingen vanlig dag!! Idag är det min äldsta tjejs födelsedag!!! Johanna 28 år och de åren har ju typ försvunnit fort. Dock ser jag när jag letar i mina fotoalbum att mycket har hänt under dessa år. Åren har många härliga minnen! Idag för 28...

Av Sofia - Lördag 4 maj 18:46

Idag har verkligen vädret varit omväxlande. Morgon med sol, spegelblank sjö och frukost ute. Ljuvligt att starta lördagen så. Sedan gick Jonas och jag in till stan. Några timmars valkampanj stod på schemat och Nässjö city bjöd på street festival. Kun...

Av Sofia - Fredag 3 maj 16:41

Har levt med min hosta sedan i början på november då jag fick lunginflammation. Hostan ville inte försvinna. Efter en sjuk senhöst och vinter blrjade ändå krafterna återkomma- iofs med järntabletter på grund av andra åkommor. Men jag är pigg, har ork...

Av Sofia - Onsdag 1 maj 13:55

Första maj välkommen står det i visan och jag kan ärligen skriva att maj är sååå välkommen. Sol och värme, äntligen. Å med detta följer sysslor. Tvätta altantrall, tvätta utemöbler, tvätta altanens fönster och fönsterskenor som är ett litet projekt b...

Av Sofia - Söndag 28 april 19:08

Sitter i fåtöljen och det är första kvällen på länge som vi inte tänder en brasa. Äntligen har vårvärmen kommit och den är så otroligt efterlängtad. 19 grader idag och go sol. Har njutit hela dagen även om vi har varit lite trötta efter festen igår. ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards