Alla inlägg den 5 december 2020

Av Sofia - 5 december 2020 18:41

Vaknade tidigt i morse av att David gjorde frukost. Nässjö IF skulle till Karlstad för match mot Boltic. Inte ens där sken väl sola? idag. Vilken grå dag. Men vi har förgyllt den med diverse.

Lång frukost och tidning. Gratulerade vår granne som idag fyllde 80 år. Han fick motta en Amaryllis-bukett på fartstun. Kaffe får vi ta när Corona har lugnat ned sig eller när vi får vårt vaccin.

En lång slaskig runda efter det som förövrigt piggade upp. Frisk luft i lungorna är alltid skönt oavsett väderlek.

Sedan hände det. Plötsligt gör det det. Jag ställde till med lussebullebak. För att förhindra faltum, då min make som har fördomen att alla lussebullar är torra, fyllde jag snurrorna med mandelmassa. Så gott! Älskar att jobba med den gula saffransdegen o idag krävdes extra simultanförmåga då jag samtidigt skulle följa bandymatchen i Karlstad via Bandyplay på mobilen. Seger med 4-2 till vårt köra blågula. Gott jobbat! Härligt att åka hemåt med två poäng i säcken.

Å visst var Nadja en värdig vinnare av Idol igår. Vilken pipa! På spåret såg vi på play efteråt. Carolas version av ?Det går en vind över vindens ängar?, så underbar. De enda höga poängen jag knäckte var resan till Linköping. Ledtrådarna Söndermarken o Med solen i ögonen kan inte vara nåt annat än Lasse Winnerbäcks hemstad. Å jag fattade inte att det var Kalla de efterfrågade i Vem där? Men jag såg min kusin Mia Karlsson i filmen o även dottern Frida i filmen. Det var riktigt roligt.

God kväll!!!

Gott!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards