Alla inlägg den 12 december 2020

Av Sofia - 12 december 2020 20:41

I dag var det bandymatch mellan Nässjö IF och Kungälv i Kungälv på Skarpenord. David berättade igår efter träningen att han skulle få stå målvakt och vakta buren. Redan då blev jag nervös. Eftersom jag nu prenumererar på Bandyplay och kan streama live kopplade jag upp vid kl 18 på en av jobbdatorskärmarna. Perfekt bild. En riktigt bra match och Nässjö spelade mycket bra. De ledde med 2 mål efter 20 min. Ökade på ledningen till 5-0 och di blåe åker hem med seger. 5-1. De insatser David fick göra gjorde han bra. Alla små hår på armarna reser sig när jag hör kommentatorerna bara säga ?David Storme?. Alltså - det är speciellt att vara målvaktsmamma. Eller så är jag bara jag. Gjord av känslor. Mer känslor än blod och vatten.

Grattis Nässjö IF och David. Härligt jobbat. Två viktiga poäng.

Annars har denna lördag varit mest en vardag. Jobbade som bara den 5-6 h med knappt en rast. Budget 2021. Hatälskar momentet. Men jag har fått så mkt bra gjort utan att bli avbruten av telefon eller teams-samtal. Jonas lämnade mig kl halv åtta för att titta på älgkalvar i skogen. Det sköts inget.

Min plan var att springa ha en runda men den sparar jag till i morgon. Till kvällen blev det lax från ugnen och samtidigt som vi åt den såg vi bandy. Har ett härligt minne från Skarpenord. Dåvarande tränare Ekedahl i NIF (tror det var säsongen 94-95) lovade att åka skridskor i rött raffset om NIF vann o gick upp i serien. Det gjorde de den kvällen och han åkte. Som hängiven Röda bollare-fan på den tiden är det otroligt kul minne.

Go kvälll!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards