Alla inlägg den 13 december 2020

Av Sofia - 13 december 2020 16:47

Har inte lyssnat på någon luciamorgon. Tyvärr. Jag sov. Länge. Det blev ingen Lucia för Stella pga Corona. Som jag hade sett fram emot detta, nu när hon har musiktillägg sång på gymnasiet via kulturskolan. Inte ens en digital variant fick vi törstande föräldrar njuta av. Men det kommer fler år.

Idag minns jag Lucia förr. I Norra Sandsjö kyrka. Mamma var ledare för ungdomskören och det var alltid lika roligt, mysigt och spännande. Jag sjöng alltid solo - Det strålar en stjärna eller ?Det lider mot jul? och än idag när jag sjunger den, hör den, kan jag minnas känslan av att stå i en nedsläckt kyrka med mitt ljus o texten på ljusmanchetten. Lite nervöst, mycket roligt. Alltid fullt med folk.

Jag hittade ett kort i mitt första fotoalbum som Carl-Johan Wilson har tagit. Han fotade oss massor av gånger och det finns förutom Bodaforsboken en skatt av kort från honom.

Jag har fler minnen av Lucia. När jag som liten alltid sjöng för pappa och mamma hade fixat lussefika tidigt. Minns på förskolan när barnen var små. Första året på Renstigen och halva barnaskaran på förskolan hade löss. Många saknades. Våra kids fick det oxå men senare.

Glad Lucia på er.

Stort Luciatåg. Lill Adolfsson var Lucia. År 1984

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards