Alla inlägg den 10 december 2020

Av Sofia - 10 december 2020 18:54

9 december blev en av de värsta och 10 dec en av de bästa. Dagarna.

Igår startade dagen som vanlig. Upp tidigt o satte mig vid datorn. Trotsade mörkret vid halv sju o gick en kortare runda då jag skulle sitta still mer eller mindre hela dagen o knåpa budget för fastighet- och byggavdelningen ihop med kollegan Cecilia. Förberedde lunch o jobbade fram till hon anlände kl 08. Då ballade nätet ur. Så hjälplös o liten man känner sig. Kan inte gör nåt.

Fick sätta mig i bilen o dra till jobbet och innan dess väcka Stella för att skjutsa henne till hennes pappa - ett place med fungerade Wi-Fi. Lektion kl 10.

Vi blev inte alls så effektiva under dagen då mina skärmar saknades. Suck. Så ledsamt att det skulle vara strul idag - har funkat klockrent i fyra veckor.
Det var nån avgrävd kabel nånstans.

Idag fungerade nätet igen. Fick tidigt morgonbesök av Nässjö glasmästeri. Äntligen kom glaset till vår fina vinkällare eller just nu tomtebo. Det blev såååå bra. Å fint. Bättre än jag förväntat mig. Duktiga grabbar som jobbar där. Ett gott samarbete. De vågade ju gå ut på glaset o då vågade jag oxå. Men....det suger till i magen onekligen.

I skrivande stund sitter jag på KF. Hoppade in vid halv tre o det är många timmar kvar. Är dödens trött. Kanske sätter mig i källaren så får Jonas lägga på locket, ha ha.

Lister monteras innan glaset ska på

Spännande moment

De vågade

Då vågade jag

Så mysigt

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards