Alla inlägg den 8 december 2020

Av Sofia - 8 december 2020 19:40

Det blev en annorlunda start på veckan jämfört med de andra fyra veckorna jag suttit hemma och arbetat. Nu är även Stella hemma och hemmapuggar. Det är som Löfven sa, inget förlängt jullov....utan klockan 8.15 ska de starta sitt Team. Man får onekligen ha lite koll på henne men sammanfattningsvis såhär långt har det gått bra. Det är ju en stor omställning för de unga liven. Att helt plötsligt plugga helt in cyber. Hade någon sagt till mig för ett år sedan att Stella skulle ha pianolektion via Teams hade jag nog trott att det var ett skämt. Men igår fick Jonas o jag gå på promenad runt kvarteret vid halv sju på kvällen för då skulle Stella spela. Tur att vi har ett piano, tänker jag. Undra vad pianoläraren tyckte om det ostämda pianot. Hmmmm, får ta tag i det.

Idag har det varit möte från 07-15. Inkl en visning eller utbildning light i To Go, Teams, One Note, One Drive, o andra fiffiga digitala hjälpmedel. Ja det finns hur mkt som helst att lära och det handlar väl om att förändra sitt arbetssätt. Jag antecknade bredvid, på papper BTW.

Ja, det är mysigt att sitta hemma bland tomtarna som nu är upplockade ut lådorna. De gick pianot som hem. Juligt!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards