Alla inlägg den 6 december 2020

Av Sofia - 6 december 2020 17:49

Vilken disig dag. Jösses. Var är solen? Det var onekligen extra mysigt att tända andra ljuset i ljusstaken till frukost. En löparrunda med reflexer mitt på ljusan dag. För att eventuellt synas bättre.

Stella har bett om att vi skulle göra julgodis och idag blev den dagen. Jonas och jag gjorde dessutom favoritkakorna från hans mammas recept. Biskvier med smörkräm som fyllning. Kul när vi skållat och skakat all mandel - den var för gammal och smakade härsket. Skulle läst på förpackningen innan. Bara o göra om. Bakar jag för sällan eller?

Sedan kom mamma och pappa med en burk goda goda pepparkakor som mamma bakat. Underbart att ha. Vi bjöd på fika utomhus och det var ett mysigt avbrott i julstöket.

Därefter blev det Mozartkulor och Ernst choklad- och jordnötsgodis. Extra allt. Stella rullade valnötsbrownies i nougat och mandelmassa runt detta. Vi doppade dem i choklad och garnerade. Köpte guldpulver....det fanns inte förr när man höll på. Kanske tur när barnen var små. Guldskimmer i hela köket.

Är rätt trött nu. Funderar på hur jag orkade förr....

Ernstgodis extra allt

Tjusiga med guld

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards