Alla inlägg den 22 december 2020

Av Sofia - 22 december 2020 17:43

Undra om den infinner sig. Den där åtråvärda julefriden. Jag hoppas det. Idag har det inte varit en gnutta av den varan. Tror inte jag reste mig mer än två ggr från kl 6-14 (mer än när jag hämtade mig frukost och rester från gårdagens middag). Det är ju inte så bra. Så otroligt stressigt. Ska jag vara riktig ärlig är jag rätt duktig på att sätta pressen själv. Jag vill så gärna få så mycket klart och undanstökat innan jag tar julfritt några dagar. Jag ville vara hyfsat klar med budget 2021 innan bokslutsarbetet på allvar drar igång. Å tusen andra saker. Minns hur det var förra året, under januari finns det inte en sekund över till annat och småstrul.

Men jag hann det mesta och är supernöjd med det. Ska hålla mig (försöka hålla mig) så långt från den del av vardagsrummet som numera är arbetsplats. Det kommer jag inte att klara men jag ska som sagt försöka.

Kl 14 tog jag en promenad till Torsa stenar och tillbaka och pratade med mamma. Å faktum är att jag kopplade av och släppte jobbtankarna. Mamma är fenomenal på att lyssna på en massa som hon kanske inte fullt ut förstår. Min ventil.

Nu ska vi tomta för de små godingarna i Landsbro. Knacka på fönstrena och överlämna en säck med julklappar. Det ska bli kul.

Dan före dan före dopparedagen

Njuter av denna fina på dagarna

Vilar ögonen på detta oxå, ofta.

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards