Alla inlägg den 15 december 2020

Av Sofia - 15 december 2020 20:43

Jag startade dagen med Luciamorgon. Orkade inte sätta mig framför datorn kl 6 utan låg kvar i sängen o tittade på Luciamorgon. Gudomligt vackert. Från Jokkasjärvi. Tårarna bara trillade när jag hörde de gamla välkända melodierna. Jul, jul strålande jul som mamma och jag alltid inledde med på julbönen i Norra Sandsjö kyrka på julbönen. Så många år vi höll på och nu är det fina minnen. Allt har sin tid och man kan inte hålla på i evigheter. Men jag saknar det och det var väl på senare år som jag avböjde på grund av jobb. Så hektiskt i slutet av året. Att man alltid sätter plikten först och avstår det som verkligen ger energi. Lite sorgligt!


Känner mig så skör för tillfället och ledsen. Jag sov så dåligt i natt o när John Blund inte behagade infinna sig satte jag mig vid midnatt o jobbade en timme. Ligger man klarvaken o grunnar är det lika bra att ordna till det man grunnar på.

Satt i budgetmöte i stort sett hela dan. Det gick mycket bra men jag kände mig som en zoombie- fick tänka bort tröttheten. Tog en löparrunda sen lunchtimme medan det var ljust i regn o sex grader plus. Som jag behövde det. Sen kändes det mycket bättre.

Nu har vi suttit en bra stund vid elden o ätit kvällsmat. Njuter av stillhet. Hopas på en bättre natt med bra sömn. I morgon är en ny dag.

Godnatt!!!

Memories!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards