Direktlänk till inlägg 19 december 2020

20 december

Av Sofia - 19 december 2020 19:30

För några dagar sedan skulle min farbror Uno fyllt 88 år. Min kusin Eva-Lena delade en bild på sin far och min far när Uno var blott 17 år. Alltså var pappa Kenneth 14 år på bilden. Har aldrig sett den förr och det värmer i hjärtat.

För några veckor sedan var det 25 år sedan Uno gick bort. 62 år och alldeles alldeles för tidigt. Jag minns att jag väntade Johanna och denna händelse påverkade mig enormt mycket. Från fullt frisk ena dagen till jättesjuk och sedan bara borta. Jag minns att jag och mamma hälsade på honom i Eksjö och grattade till mitt första och kommande barn. Jag skrev en dikt 1995 i november i samband med detta och den är lika aktuell idag, tyvärr.

Livet är så oberäkneligt. Njut av varje sekund du har. I dessa stunder kan det te sig svårt men plötsligt bara rycks någon bort. Livet är skört!

Ta hand om er!

Pappa och Uno 1949

 
 
Amisa

Amisa

19 december 2020 22:16

Om framtiden vet vi nästan ingenting, bara det att vi med 100% säkerhet ska dö någon gång. Kanske är det inte heller så illa som vi ofta föreställer oss? Kanske vår rädsla för det okända är det värsta?

Människor som varit nära att dö beskriver ofta sin upplevelse av det som kärleksfullt och ljust. Men självklart önskar jag precis som du att alla människor ska få hinna med att leva ett långt liv innan det blir dags för döden.

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Sofia

23 december 2020 18:38

Rädslan för det okända finns såklart. Å rädslan att mista någon som är nära. Att bli ensam kvar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Tisdag 7 maj 18:14

Idag är det ingen vanlig dag!! Idag är det min äldsta tjejs födelsedag!!! Johanna 28 år och de åren har ju typ försvunnit fort. Dock ser jag när jag letar i mina fotoalbum att mycket har hänt under dessa år. Åren har många härliga minnen! Idag för 28...

Av Sofia - Lördag 4 maj 18:46

Idag har verkligen vädret varit omväxlande. Morgon med sol, spegelblank sjö och frukost ute. Ljuvligt att starta lördagen så. Sedan gick Jonas och jag in till stan. Några timmars valkampanj stod på schemat och Nässjö city bjöd på street festival. Kun...

Av Sofia - Fredag 3 maj 16:41

Har levt med min hosta sedan i början på november då jag fick lunginflammation. Hostan ville inte försvinna. Efter en sjuk senhöst och vinter blrjade ändå krafterna återkomma- iofs med järntabletter på grund av andra åkommor. Men jag är pigg, har ork...

Av Sofia - Onsdag 1 maj 13:55

Första maj välkommen står det i visan och jag kan ärligen skriva att maj är sååå välkommen. Sol och värme, äntligen. Å med detta följer sysslor. Tvätta altantrall, tvätta utemöbler, tvätta altanens fönster och fönsterskenor som är ett litet projekt b...

Av Sofia - Söndag 28 april 19:08

Sitter i fåtöljen och det är första kvällen på länge som vi inte tänder en brasa. Äntligen har vårvärmen kommit och den är så otroligt efterlängtad. 19 grader idag och go sol. Har njutit hela dagen även om vi har varit lite trötta efter festen igår. ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards