Alla inlägg den 31 december 2022

Av Sofia - 31 december 2022 16:22

Dukningen är fixad. Köttet ligger i marinad. Goa vännerna, Sus och PA, Tina o Havanna kommer hit ikväll.

Efter en skön promenad på åsen i skogen stillar jag mig en stund och ska sammanfatta 2022 i bilder. Lite av en tradition. Ett märkligt år på många sätt. Låt oss för en liten stund eliminera allt elände som skett och sker. Krig i världen, energikris och inflation.

Andra saker har hänt. Ytterligare ett barn som flyger ur boet. David flyttar till lägenhet i stan med fina Matilda. Stella fyller vuxen och får körkort. Johanna kommer in och börjar plugga på sin drömutbildning -,till konservator i Göteborg. Henry som blir utsedd till månadens Barista på sitt jobb Espresso House och opererar sin struma. Jonas blir farfar och morfar till tre små killar på 11 dagar. Alla tre barn får var sin kille. Amazing!

Ett riksdagsval i september, min bror blir riksdagsman och jag kommer att få nytt jobb. I slutet av februari blir jag kommunalråd och med skräckblandad förtjusning ser jag fram emot 2023.

Låt detta år bli bra! Låg krig och elände ta slut. Det nya året ligger som ett blankt blad framför oss. Stella tar studenten i juni - det är inbokat i kalendern. I kväll firar vi in det NYA!!!

Varsågod - 2022 i bilder!

Henry fyller 22 - 11 januari

I en januaristorm for toppen av ett träd skrämmande nära huset. Jonas sågar med resten.

En januaribild på utsikten och eken

Februari - Vi firar Birgit Jonas mamma 90 år

David o Matildas nya mysiga lya

Någon av alla vinterpromenader

Första fikan ute är guld

Trevlig kväll med fina vänner

Vi hälsar på små bebisar

Storme skriver på för ytterligare en säsong

Mars
Alla kidz kommer hem LYCKA

Plantor

Fika med våra päron

Vi åker till Malmö för en helg

Miriam Bryant - grym konsert

April
Bryggorna läggs i sjön

Fler trevliga kvällar med blivande grannar

Min morbror Gösta lämnar oss - jag sjunger på begravningen

Maj - vår på riktigt

Frukost ute och det är njutning

Johanna fyller 26

Vi firar Johanna i Borås

Plantorna flyttar ut till växthuset

Valkampanj på torget - vårmarknaden

Juni
Jag fyller år - grill en fin dag

Vi besöker Erik o Melinda i deras nya hus i Göteborg

Alla Jonas barnbarn träffas äntligen

Stella på Midsommar

Vi firar midsommar i Sandrydet

En härlig kväll med ungdomar

Utflykt med Henry o Alexandra till vindskyddet

Vänner möts i Solbacka - Susanne, Camilla och jag

Henry blir månadens barista Espresso House

Juli
Jonas fyller och firas

Semester. Danmark och Skagen

Sommarkväll hos Cissi och Claes

Konsert i Eksjö med Uno Svenningsson

Besök av fd kollega Pelle och hans Inger

Höglandsleden o fika vid vackraste platsen, ha ha

Fiske

Dop Gotland

Augusti
Valkonvent i Stockholm med Centern

Pridetåget

Blomsterprakt

Sommarvärme

Underbara bad

Bror och syster

Stella fyller 18 år

Stella firas

Å även min bror 60 år - ett år försent

September
David fyller 21

Han firas

Stockholm med nästan alla kidzen - vi kollar Bodyguard

Vi firar mig 50 år - lite sent

Oktober
Grattis Stella till körkortet! Det gjorde vi bra!

Hockeyresa till Prag

Underbar stad

Amazing - träffa på kudin Eva-Lena där av alla ställen

Torset

Henry målar

Å syr? Alice i underlandet

November
Pappa fyller

Jag får äntligen min nya elbil - efter ett års väntan

Julmarknad på Tivoli med Jonas jobb

December- Vinter igen

Julgranen fixad

Julafton 2022 i Stenungsund

Julotta i Norra Sandsjö

Juldagen i Torset

Alla barn i trappen

Mer juldag

Annandagsderby - grym match med vinst

Å nu kan gästerna komma!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards