Alla inlägg den 23 december 2022

Av Sofia - 23 december 2022 12:20

Igår flydde jag. Tre timmar. Jag tog med mig Stella och vi åkte till landet där Avatarerna bor. Den här biofilmen var som sagt tre timmar lång och alldeles alldeles underbar. En film som verkligen ska ses på bio då miljöerna är så verkliga och bra gjorda. Overkligt verkligt är en bra beskrivning.

Förutom huvudhandlingen innehåller filmen många andra fina och tänkvärda budskap. Som att vi inte ska förstöra vår jord och vara mer inkluderande trots vår bakgrund och utseende. Avatarer ser verkligen annorlunda ut men det finns både blåa och turkosa. Det är skillnad på de som lever i skogen jämfört med de som lever och jagar i havet, ska ni veta. En mycket härlig kväll och nej, jag somnade inte. Det var inte ens nära.

I morse vaknade jag till skenet av mobil. Jonas kollade hockeymatch mellan Sharks och Minnesota. Erik var outstanding och gjorde inte mindre än fyra poäng. Ett mål och tre ass. Han har verkligen flow denna säsong, extra roligt att de dessutom vinner. Jag riktigt märker hur Jonas myser där i sängen. Härlig känsla att se en sån stolt pappa.

En julig promenad medan flingorna föll från skyn. Julstämning - ja!! Nu sitter vi i bil mot bästkusten. Uppesittarkväll och julafton firas i Stenungsund med Jonas dotter Miccan o Johan, Elise och Isak. Många mil i bil. Hoppas på lugn trafik och icke halka!

Ha en forsatt fin dag före dopparedag!!

Härlig vinst och prestation från EK65

God Jul från oss!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards