Alla inlägg den 17 december 2022

Av Sofia - 17 december 2022 18:35

Återigen en helg där inga måsten finns. Kalendern är ren vilket är gudomligt skönt efter en tuff arbetsvecka. Frukost vid brasan och Stella tog bilen till jobbet. Extraknäck på Hemmakväll typ hela dagen.

Vi läste tidningen länge och sedan gav vi oss ut på tur. Kallt och lite snålblåst men solen var framme och gjorde allt otroligt vackert. Eftersom det ligger snö på solpanelerna blir det noll kWH o h det smärtar men så är det på vintern.

När vi passerat Torsa stenar och vår fina ås i skogen blev det kaffe o pepparkakor vid bänken. Gott! Sen tog vi vägen hem via isen. Så vackert så det gör ont när solen öser ned över Spexhultasjön. Säkra källor säger att isen är tjock men vi gick intill kanten hela tiden.

Hem o klä granen. Den dyra blågranen mini som jag köpte på torget i torsdags. Att den kan planteras ut efter jul kanske berättigar priset men hålet får jag nog gräva själv. Hela skogen är full av granar, som Jonas sa.

Klädde den med det finaste jag har. Egenhändigt gjorda juletiketter av barnen, som jag samlat på mig.

Ut på kall tur.

Go fika

Vi tog sjövägen hem

Klädde den dyra blågranen

Kläddes med det finaste jag har, etiketter jag sparat på mig, gjorda av barnen

Juligt hörn

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards