Alla inlägg den 25 december 2022

Av Sofia - 25 december 2022 21:34

Julafton och Juldagen har passerat med blixtens hastighet. Timmar av samvaro, värme, kärlek och god mat! Uppesittarkväll och julafton i Stenungsund. Hos Jonas dotter Miccan med familj. Vi vann inte tre bilar och rubbet på färgfemman kan jag tillägga. Men väl 200 kr så hälften gick ihop sig för två dubbellotter som David sålde för NIFs räkning.

Underbart att få se Jonas barnbarns upplevelse av julen. Tindrande barnaögon och förväntan. Tomten hann att komma med klappar innan vi vände åter till Småland. Bra vägar och lite trafik och julmusik i radion, mysigt.

I morse gick vi upp kl kvart över fem och åkte på julotta i Norra Sandsjö kyrka. Min barndoms kyrka som är den vackraste jag vet. En av kyrkvärdarna sa - välkommen hem. Det kändes fint. Det är precis så jag känner. Så många gånger jag suttit där som liten, kyrkan full med folk med de vackra psalmerna och musiken. Många år sjöng jag i kyrkokören och jag kunde känna lite i morse - jag vill vara med. Så vackert!

Juldag i Torset. Alla var där förutom Anders, Lotta o Simon. Tråkiga förkylningar. Härliga timmar med god mat och pappa och mamma underhöll. Fattig bonddräng sjöng far - inte så juligt men pappa - du är bäst. Å mamma förstås.

Å sen kom tomten även till Solbacka. Utdelning av klappar till mina barn. Dessa tre timmar, innan Henrys tåg avgick till Linköping, var för mig julens bästa stund. Underbara klappar och fantastiska klappar som jag nästa år kan hänga i granen. Etiketterna alltså.

God natt! Nu laddar vi om till annandagsderby- NIF mot Åby Tjurheda hemma. Det blir kul. Det vinner di blågula!!

Solnedgång i Stenungsund när vi anlände i fredags

Lilla Elise

Isak 11 mån

Julbord

Tomten kom

Julotta i Norra Sandsjö

Denna vackra kyrka

Stallet i kyrkan

Kusiner i Torset på juldagen

Far och mor

Monica, Pelle, jag och Jonas

Struvor mums!!!

Mina fina i trappen i Torset

Henry fick läsa paket

Hemma!!

Jag och David

Jonas, Henry o Stella

Fina paket

Omtänksamt att få!!

Gott att få!

Egenhändigt gjort ljus och målad etikett - av Henry! Love it!

Johanna sydde hårsnoddar i siden - önskade mig scrunchies

Å dessa etiketter - landar i granen nästa år!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards