Alla inlägg den 27 december 2022

Av Sofia - 27 december 2022 20:13

Idag skulle jag varit ledig. Ha ha på den. Dumt nog öppnade jag mejlen och skulle bara kolla av inkorgen o ta hand om de fakturor som trillat in sedan sist. Fastnade i nya kalenderbokningar och kallelser som krockar.

Ja, det blir ingen enkel ekvation att få ihop framtiden. Jag är van vid att jobba hårt och länge, sitter tills jag blir färdig. Alla som känner mig och har jobbat i närheten av mig vet det. Men kunskapen att klona mig, den har jag inte fått. Möten som kolliderar. Hur ska jag prioritera. Klart du måste prioritera ditt nya uppdrag viskar en röst. Klart du måste prioritera det som måste göras i ditt nuvarande jobb, viskar en annan. Båda för kommunens bästa, såklart. Vem av rösterna viskar högst är frågan. Att dessutom bli inbokad på grejer random utan att vederbörande har kollat om kalender är fri gör mig smått galen. Det är respektlöst.

Ska sova på saken innan jag tar tag i det. Att bli kommunalråd på 50 procent och behålla sitt jobb i ett bra tag samtidigt på 100 procent, det kan jag köpa även om 150 procent egentligen inte går. Att dessutom spä på tiden med ytterligare ett uppdrag utöver, är orimligt. Det finns gränser även för ett får som heter Dolly.

Vi köpte oss ett spel i julklapp. Ticket to ride. Jättekul har jag hört. Blev trött bara av att läsa instruktionerna. Men Jonas ringde sin son Pelle som kan och har spelat, plus kollade en youtube-video. Sen kom vi igång. Jag vann så nu tycker jag det är riktigt kul! Nyårsnatten kan bli sen.

Godnatt!!

Ticket to ride Europe

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards