Alla inlägg den 16 december 2022

Av Sofia - 16 december 2022 18:33

Idag startade dagen med förvaltningsinformation i stora salen för tekniska serviceförvaltningen. Den sista för året. Jag presenterade samma siffror som jag drog på nämnden igår. Kanske var det min sista dragning i min roll som förvaltningsekonom. Vemodigt med råge.

Minns för drygt tre år sedan när jag gjorde min första och jag var åh så nervös. Med tiden har jag blivit säkrare och lugnare och nu nästan älskar jag det. Jag brinner verkligen för att få folk att förstå, dels siffrorna men oxå hur intressant och spännande det är med ekonomi. Förhoppningsvis har jag fått någon att bli lite mer intresserad av hur det går med kostnader i förhållande till budget. Idag passade jag oxå på att tacka för det goda jobb alla gör när de hanterar fakturor. Det är många som hanterar, konterar och attesterar fakturor.

Efteråt bjöds vi på god och julig frukost på Parkgården. Otroligt smakrikt. Å jag stod mig hela dan. Det fanns till och med energi över för en lunchpromenad runt Träslända. Otroligt kallt och det tog nästan fem km innan fötterna börja tina upp. Blodet i min kropp kändes som sirap, det ska ta sig en bit runt i min 1.79 meter långa kropp. Oändligt vackert hur som helst runt Träslända.

Å jag hann hem innan solen gick ned. Solen sjönk med i grantopparna strax efter jag förevigade den, runt kl kvart över tre. Vackert.

Städning av hus på det och nu - VÄRME och BRASA!!!

God fredagskväll!!

Kyligt runt Träslända idag

Solnedgång den 16 december

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards