Alla inlägg den 18 december 2022

Av Sofia - 18 december 2022 19:15

Nu börjar julstämningen verkligen infinna sig här i huset. Lilla granen är klädd, tomten och granen har flyttat in i vinkällaren och tomten på loftet - han har suttit där hela året. Han håller ständigt koll så vi är snälla och sköter oss. Annars blir det inga paket.

De bästa tomtarna var på besök tidigare i eftermiddags. De från Torset. De hade med sig ved, struvor och taterkonfekt. Kan då inte tro att vi varit så snälla men tydligen. En mysig stund och massor av tända ljus. Plus brasa. Inte för att det är så kallt idag men vinden är ruggig och mysfaktorn med eld är hög.

På förmiddagen gick vi in till stan för att besöka Nässjös julmarknad. Många stånd på torget som ville sälja både det ena och andra. Inhandlade hyacinter och oliver. Oliver, inte särskilt juligt om du frågar mig men men. Man kan ju inte bara smaka utan att köpa är min fasta ståndpunkt även om Jonas inte tycker lika.

Argentina vann tydligen den där fotbollstävlingen oxå. Fotbolls-VM mitt i vintern. Känns helt uppochner. Men grattis Argentina. Jag höll på Kroatien tills de föll bort, sen Frankrike och de blev i varje fall näst bäst i världen. Har sett minimalt med matcher.

Ha en forsatt fin kväll!

Tomten på loftet vakar ständigt över oss. Han får sitta kvar när granen åker ut. Den passar för året om.

Tomten har flyttat in i vinkällaren

De bästa tomtarna bor i Torset. Mina fina föräldrar

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards