Alla inlägg den 27 januari 2022

Av Sofia - 27 januari 2022 19:07

Idag blev det inte mycket producerat av solpanelerna men det blev ändå lite. 2, 8 kWh. Det är så enormt kul att följa utvecklingen på den där appen vi har.

Hittills i år under januari har vi producerat 60 kWH och det sänker ändå kostnaden en bit. Vi har t.o.m sålt två kWh denna månaden. Förmodligen i tisdags när solen öste ned och vi vid något tillfälle gjorde av med mindre el. Man blir ju rätt medveten kan tilläggas och vill verkligen att disk- och tvättmaskin är fulla innan man kör igång. Lite nördig rent ut sagt. Vi är bra på alla de där spartipsen men ett av dem är jag riktigt kass på. Att sluta duscha. Jag har extremt svårt för att stänga av strålen och gå till handduken. Jonas hinner ju både in och ut innan jag hinner blinka. Jag tycker det är så skönt att stå i värmande rinnande vatten. Vet iofs en person som är ännu sämre. Stella!

Vilken tur att brasan är varm för annars här i lokalen är det ingen värme. Att ha kofta på om dagarna är liksom standard.

Redan torsdag kväll. Veckan har gått i raketfart som vanligt. Massor bra har blivit gjort och jag gläds åt att januari övergår till februari. Då kan man på nåt sätt återfå ett mer normalt liv. 8 h arbetsdag, 8 h fritid och 8 h sömn eller hur det nu borde se ut!

Handling på ICA via nätet. Kassar att hämta i morgon. Det var längesen men jösses så smidigt och skönt att slippa åka dit o handla i morgon eftermiddag.

Go kväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards