Alla inlägg den 9 januari 2022

Av Sofia - 9 januari 2022 18:33

Idag efter frukost hjälptes vi åt att skotta. Det tog en timme. Bra och gratis träning. Å fint blir det. Men det är tungt.

Vi gick en skön tur och retur till Vallbohaga men det var besvärligt att gå. När grusvägarna är nyplogade blir det glashalt och broddar hade vi ju inte satt på. Man får spänna benen lite extra och vara försiktigare helt enkelt. För frisk luft är aldrig fel.

Vi har nu skrapat våra världskartor. Som en jättelik trisslott skrapar man de länder man varit i. Vi köpte inte en gemensam utan var sin och med automatik blir det så klart en tävling.

Vi har haft lite delade meningar om Jonas ska få skrapa Norge när han bara varit inne o vänt med bilen en timme. Å jag som varit i Norge många gånger och i flera dagar tyckte det kändes orättvist. Men han fick skrapa Norge. Jag ville ju å andra sidan skrapa Förenade Arabemiraten - vi mellanlandade i Abu Dhabi 2001
på väg till Thailand. Men vi gick ju några timmar på flygplatsen hursomhelst. Eller rättare sagt sprang efter Elin som då var ett år.

Sen skrapade jag faktiskt inte hela Spanien även att Stella o jag var på Teneriffa för drygt två år sen. Har varit på Mallorca likaså men, där gick gränsen för mitt samvete. Jag skrapade inte heller hela Grekland trots att jag har rest till Rhodos.

Med tanke på pandemin kanske det är färdigskrapat. Men man har sina drömmar. Italien, Skottland och Irland - att få vandra där. Sen är ju Teneriffa bara en liten flugskit på den stora kartan. Kanada är ju enormt stort att skrapa och jag har ju bara - inte så bara - varit i Ottawa och i Toronto.

Sen finns det många länder som kommer förbli svarta. Kina o Ryssland - inte alls sugen på att resa dit.

Hur gick då tävlinge? jag leder med 23 - 17. Bara så ni vet!


Ha en fortsatt go kväll!!

Jonas skrapar

Tjusigt!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards