Alla inlägg den 15 januari 2022

Av Sofia - 15 januari 2022 19:54

En underbar dag! Vädermässigt framför allt och annars oxå. En skön och lång promenad runt Holma och Spärvälling i blek januarisol. Torrt och fint överallt, ingen is eller blask och framförallt näst intill vindstilla. Vi hälsade på några älgjägare - det var de enda vi mötte. Tog en apelsinfika på halva vägen. Sura blodapelsiner men det ger ju lite vätska och energi. När jag tog fram ett gäng pepparkakor ur fickan blev min godisgris till äkta hälft glad. Det var gott, bara kaffet som saknades.

I eftermiddags har jag sålt korv i kiosken med bästa Hea och Signe i Stinsen Arena. Lördagsmatch kl 17.00 mot Kalix och det gick åt en del korv, kaffe, godis och kakor. Dessutom en härlig vinst för di blåe. 9-4 är goa siffror. Å mitt mammahjärtat hade så längtar efter att få se David i målet. Just idag efter förra veckans händelser. Det hade varit ett logiskt beslut. Å mina tankar styrks av så många fler som tyckte dito. En match till istället bara för förmodligen en enda denna säsong. Men that is life. That is bandy.

Jonas var o hälsade på i Landsbro under eftermiddagen och han fyllde på vedhyllan med fars fina ved.

Ha en fin kväll!!!

Såhääääär glad blev Jonas när jag tog fram pepparkakorna

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards