Alla inlägg den 24 januari 2022

Av Sofia - 24 januari 2022 18:28

Jag ser det. Ljuset i tunneln. Nädå, jag ska inte skriva så. Det har varit bra veckor, de som förflutit sedan oktober, november även om det ibland vissa dagar känns övermäktigt. Man utvecklas med utmaningar och svårigheter. Faktiskt! Trots att det kan suga under tiden. Men ljuset börjar ändå anas i horisonten likt vårens.

Nu är jag hursomhelst på sluttampen av att stänga den där boken. År 2021 är stängt för att inte säga igenspikat. De siffror som finns, de finns. Men man kommer knappt hinna dra andan för då tuggar det igång med annat. RS. Räkenskapssammandraget - statistik från kommuner till SCB. Det där ordet RS får vissa eller ganska många att se rött. Stressigt och klurigt. Sen ska det debiteras städkostnader för hela året ut till köpande förvaltningar och sen lite fordonskostnader. Ja, tekniska leverar mycket service till allt och alla.

Sedan nån gång i början på mars kanske jag kan vara lite ledig och ta ut en bunt flextimmar och eller semesterdagar. Riskerar att få en del utbetalda även i år och då går ju det mesta tillbsks till staten. Varsågod Magdalena. Väl bekomme!

Men nu sitter jag framför brasan och njuter av värmen. Vädret ute vill jag helst bortse ifrån. Man får vara glad att solpanelerna ändå producerar. Lite hur som helst.

Ha en fin kväll!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards