Alla inlägg den 13 januari 2022

Av Sofia - 13 januari 2022 19:17

Idag var dagen. Då alla fakturor ska tömmas i systemet och det är samma vanliga tjatiga visa. Jag börjar tidigt på morgonen och levererar rapporter hur vi ligger till. Just do it! Som jag skrev. Gå in och hantera era fakturor. Jag har all respekt för att folk har liiite annat i sina kalendrar som möten etc men jag vill oxå ha respekt tillbska att just denna dagen hjälps vi åt att tömma födet, en idé som kommer från centralt håll och man vill gärna inte vara den förvaltning som är sist - alltså förlorar tävlingen.

Med tanke på att tekniska serviceförvaltningen har 50 procent av hela kommunens fakturor så är det att jobb att göra.

Under dagen skulle det oxå klämmas in en nämnd där jag skulle redovisa internbudget 2022. Nämnd ca två timmar och jag vet ju att många av de som attesterar fakturor sitter med på nämnden.

Ja vi kan kalla det curling på proffesionell nivå. Tjatmejl ett, tjatmejl två osv. Under de sista dagarna kallar jag mig själv fakturahäxan i mejlen. Vet inte om de tänker så om mig men i denna process ingår faktiskt lite humor. Jag vet ju att systemet inte exploderar om det ligger en faktura kvar. Men det säger jag naturligtvis inte.

Men vi kom i mål öven i år. Halv fem var vi rena. Otroligt skönt. NU kan vi snart börja plocka ut siffror för 2021. Bara lite uppbokningar som ska göras. Såna kostnader eller intäkter man vet tillhör 2021 som inte av någon anledning dykt upp. Hoppas bringa klarhet i detta under morgondagen.

Nu stundar lax från ugnen. Glömde visst bort att äta idag?

Ha en god kväll!!

Dax för nämnd, fintröja på framför Teams

Bokslut 2021, budget 2022?. Titta ut och andas!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards