Alla inlägg den 4 januari 2022

Av Sofia - 4 januari 2022 18:27

Sjukstuga i vårt hem o det mesta känns tungt. Överhopad med arbete där till och med ett toalettbesök känns irriterande och som spilleri med tid. Är helt inne på danska uttryck för tillfället. Tidsspilleri är ett väldigt bra ord.

Å inte har jag kunnat skriva av mig heller. Min bloggportal Bloggplatsen är då och då varit svajig och jag har väl haft planer på att byta. Men all historik, jag har ju ändå skrivit nästan dagligen sedan feb 2009. Inte klokt vad många år. En otrolig skatt att ha en elektronisk dagbok över så lång tid.

Igår självtestade vi oss och väntar nu på svar. Inte för att jag tror att vi har Covid. Vi är förkylda med onda halsar, ont i huvudet och en känsla av orkeslöshet. Lukt och smak finns kvar.

Tur att Jonas är hemma och sköter om mig. Sliter mig från skärmarna när det är dags att äta. Annars skulle jag bara jobba vidare antagligen. I dag tog vi en lugn och kortare promenad på lunchen i det vackra vädret. Härligt även om minsta uppför kändes lite mer.

Nu har jag stängt ned för idag. Oändligt trött men det är ju tillåtet. Nya året började med förkylning och nu längtar jag bara på att bli kurant. En stor fördel att ha grejerna hemma - hade verkligen inte kunnat sitta på jobbet i mitt skick. Å andra sidan skulle jag väl ha legat i sängen som Jonas har gjort. Kanske inte kollat på älgfilmer men kolla film är ju mer vilsamt än att aktivera asfaltsbeläggningar på Nässjös gator. 47 underlag har jag fått och idag har jag ändå lyckats få 11 klara. Det går framåt.

Go kväll till er!!

Välbekant vy. Idag var den särskilt vacker.

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards