Alla inlägg den 24 februari 2023

Av Sofia - 24 februari 2023 19:12

En arbetsvecka har passerat. Jag brukar skriva i blixtens hastighet men dessa fem arbetsdagar har gått fortare, om möjligt. Jag har fått känna på livet som kommunalråd. På papperet 50 procent, i verkligheten något helt annat. Samtidigt är det så spännande, så utvecklande och så roligt. Jag har sovit bra varenda natt, fattas bara efter dessa dagar och jag har hunnit med två löparpass vilket är en riktig bonus. Det ger mig extra energi även om rundan igår innan kommunfullmäktige var onödigt slaskig. Som jag längtar efter vår!

Från möte med VA-planer till frågor om samarbete mellan kommun och region gällande kollektivtrafiken, utbildning för kommunstyrelsen och inspirerande företagsbesök på ICA Kvantum och Pigga Butiken - ett brett spektrum. Som jag nämnde för mina nya kollegor, önskar jag hade hjärnan indelad i olika fack där jag kunde sortera och stoppa in informationen. För att sedan kunna ta ut rätt information vid rätt tillfälle. Denna veckan har det mest snurrat lite runt där uppe.

Fredagsmorgonen blev känslosam. Jag föredrog bokslut 2022 för hela tekniska i Stora salen i Stadshuset. Fullt på alla stolar. Jag tackade för den tid jag fått tillsammans med alla. Jag lämnar ett jobb som jag verkligen trivts med. Jag har till och med gillat att vara fakturahäxan i slutet av månaden, att alla ska kontera och attestera sina fakturor. Jag hade velat säga mer men rösten lite bröts och jag var nära att falla i gråt. Jag och mina känslor. Som tur är lämnar jag inte tekniska helt. Det är jag glad för.

Gokväll från ett strömlöst Solbacka!! Mysigt värre med brasa och tända ljus.

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards