Alla inlägg den 3 februari 2023

Av Sofia - 3 februari 2023 17:32

Jag känner mig så som Murre uttryckte sig. Överväldigad. Han beskrev känslan av att bli vald till partiordförande för Centerpartiet och jag beskriver känslan av att få ha varit med om detta. Det var så häftigt att se en MYCKET enad församling på 850 st applådera fram Muharrem Demirok på scenen igår, ta emot stafettpinnen från Annie. Att det sedan var två gubbar som gick upp och tyckte nåt annat var inte alls tongivande för händelsen. Bara lite pinsamt och dessutom ovärdigt. Ovärdigt att ha kritik till valberedningen när de i sin tur är utsedda att sköta jobbet. Ovärdigt att gå upp på scen och inte ens bemöda sig att säga rätt namn. Men Aftonbladet lyckades fånga just denna sekvensen och sen blir det en sanning. Lite otäckt vilken makt pressen har.

Otroligt känslosamt att få se alla avtackningar av Annie. Tårarna rann många gånger då min kropp och väsen mest består av känslor. Fint att få krama om Annie efteråt och även hennes föräldrar, så stolta de måste vara. Å en av presenterna från distrikt Jönköping får hon senare. Ett stoooort paket från ett Nässjöföretag och jag vet vilket, ha ha.

Igår kväll gick vi ut och käkade vilket var både gott och trevligt. Tyvärr inte bästa nattens sömn men sova kan jag göra på tåget hem.

Denna dag inledddes med ett inriktningstal av Murre. För framtiden! Han rev ned applåd efter applåd. Lugn, sansad och ett mycket bra innehåll. Han berörde sin ungdom och även då brände tårarna. - Ja, jag var fel ute - men jag reste mig och kom igen och kan detta hjälpa en enda människa att göra samma sak, var det värt det. -

Otroligt roliga, spännande och intensiva dagar här i Helsingborg. Igår vår och sol, idag vinter och snöblask. Har träffat så många härliga centervänner. Å mellan seminarium och föreläsningar och tal har jag varit duktig. Vi uppmanades att ta kontakt, mingla eller säga hej till tre okända människor. Det har jag med råge passerat och eventet är inte slut än. Så se, jag lär mig. Blyg i botten men jag kan och efteråt är det extremt kul. Vi alla har ju mycket gemensamt och framförallt en sak. Vi är alla centerpartister. Med gröna, liberala värderingar och en evig tro på människans otroliga förmåga att forma sitt liv.

Nu är det mer mingel och middag som gäller!

Vår nye partiledare

Avtackning Annie

Trevlig middag igår med centervänner från Jönköpings distrikt

Ny dag och gröna dressen på!

Besökte Svenskt Näringslivs utställarmonter
Nässjö rankad 52 bland våra kommuner när det gäller företagsklimat - bra där!!!

Otroligt intressant föreläsning om energikris och energipriser

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards