Alla inlägg den 10 februari 2023

Av Sofia - 10 februari 2023 18:13

Hittade en dikt häromdagen, som jag skrev för fem år sedan. Vinterångest är namnet och raderna kommer från hjärtat. På senare år, sedan vi flyttade hit har jag lärt mig att acceptera de kalla vintermånaderna bättre, möjligen och kanske. Denna vinter har jag hållit i löpningen HELA vintern. Är så nöjd och glad för det. Det har varit ett sjå att få ihop det tidsmässigt vissa gånger och det har varit kallt, snö och slask MEN jag har gjort det. Vissa rundor har varit underbara med fast underlag och sol.

Idag var det bistert. Minus två och snålblåst som gick igenom märg och ben. Tekniska serviceförvaltningen har haft resultatdialog med kommunstyrelsen och jag redovisade ekonomidelen. Jag var sist ut och eftersom vissa andra - chefen inte riktigt håller sig till manus - fick jag för lite för lite tid. Men det gick bra. Lite vemodigt faktiskt. Det lär dröja länge, om någonsin, innan jag får inta denna roll. Framöver sitter jag själv i kommunstyrelsen och får lyssna på alla förvaltningars ord. Förstås även det enormt spännande.

Nu är det brasa och snart pasta carbonara och vidare mot På Spåret. Stella jobbar och kommer senare!

Är tacksam att man får vara inne en dag som denna!!

Ha en fortsatt fin kväll!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards