Alla inlägg den 21 februari 2023

Av Sofia - 21 februari 2023 19:55

Inflyttningsgröten uteblev idag men jag satte en fin Älska-Plåt-blomma i fönstret. Det var väl vad jag hann innan jag skulle på beredning för kommunstyrelsens kommande möte kl 08. Började morgonen på Vipan ett par timmar innsn jag sladdade in på mitt nya rum tio minuter före mötet, typ.

Jag har hört att min bror Anders, när han flyttade in för drygt 11 år sedan på rummet, putsade han själv fönstret och att det blev uppmärksammat i media. Skulle aldrig falla mig in faktiskt även att jag idag konstaterade att de inte var rena. Anledningen är att jag är så kass på den sysslan. Resultatet blir inte som det ska jämfört med tiden och energin som går åt.

Från nio, hela dagen till halv fem har jag och hela kommunstyrelsen haft utbildning. Uppdraget, ansvaret, rundvandring i Stadshuset och hälsat på medarbetare på kommunledningskontoret och fått höra om de olika verksamheterna. Otroligt intressant och nyttigt. En del eller rätt mycket visste jag eller har ett hum om men det är MYCKET som jag är mindre insatt i. Kunskap i ryggsäcken och det är lite som excel, ju mer man lär sig, desto mer förstår jag hur mycket mer det finns att lära.

Är sagolikt trött i skrivande stund. Mat och sova o ny dag i morgon.

God kväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards