Alla inlägg den 23 februari 2023

Av Sofia - 23 februari 2023 21:10

Vilken dag. Efter ett rekordsnabbt kommunfullmäktige sitter jag nu framför brasans värme tillsammans med min livskamrat. Jonas. Han som helt frivillig åhörare och allmänhet närvarade i kväll, längst ned i stora salen. Var det nåt möte han skulle vara med på live så var det väl detta. 16 ärende avhandlande på mindre än en timme. Men!!! Det finns möten som kommer ta igen detta, jag lovar.

Jag var uppe i talarstolen och yrkade bifall till kommunstyrelsens förslag till beslut när det gäller Riksbyggens köp av del av fastigheten Ärlan 6, även kallad Centralskolans kvarter. Nya centrala bostäder och lokaler kommer att göra Nässjös stadskärna ännu finare och mer modernt. Dessutom ska det anläggas ett grönområde i kvarteret där allmänheten kan strosa och vistas. Det kommer att bli hur bra som helst. I kväll som kommunalråd - tillträder iofs inte förrän på onsdag - ville jag verkligen säga några ord.

Före mötet blev jag rejält överraskad med en liten inflyttningsblomma av min centerkompis Ann-Cathrin Gunnar. Dessutom FLYTTGRÖT. Två korvar god gröt. Så gulligt!

En lång dag med viktiga möten. Klockan tre sprang jag ut i blasket och försökte rensa hjärnan efter dagens viktiga möten. Lyckades halvbra, ha ha.

Nu är det bara sängen som gäller. Ny dag i morgon. Förvaltningsinformation tekniska där jag ska prata bokslut. I min andra roll!

Godnatt!!

Tack Ann-Cathrin Gunnar!!

Jonas fotograf

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards