Alla inlägg den 18 februari 2023

Av Sofia - 18 februari 2023 18:19

Nu har jag en sån go känsla i kroppen. Full av stolthet. Går inte riktigt att beskriva. Efter mitt inlägg igår ville jag och önskade såklart att David skulle göra bra ifrån sig i målet i dagens sista hemmamatch för Nässjö IF. Att laget skulle vinna. Å med tanke på min känsla kan ni räkna ut hur det gick. Vinst med 9-2 mot Surte och David var grym i målet. Några fenomenalt bra räddningar och dessutom tog han en straff. Det är BARA bonus. Jag vet inte vad som är bästa prestationen, att David tar straffen eller att jag faktiskt tittar på den och inte gömmer ansiktet i vantarna. Som målvaktsmamma har jag inte sett så många.

Vi gick till stan och tog en lunch och dryck på O?Learys innan match. Lite kul idag att faktiskt landshövdingen Jönköpings län Helena Jonsson var på plats, Hölandsförbundets Anneli Tellmo Brännström, fd kommunalråd och KSO Anci Magnusson, nuvarande KSO Sara Lindberg och även kommundirektör Malena Tovesson. Mina jobbarkompisar. I pausen fick även och jag och Jonas kaffe och blågul NIF-bulle i VIP-rummet tillsammans med dem. Det var ju inte alls meningen men det var så trevligt. Att få vara Davids stolta mamma just då var coolt.

Matchen vanns av NIF med 9-2 och det var med lätta steg vi traskade hem i solnedgången mot Solbacka. Till och med mor och far var på G mot Nässjö idag för att kolla matchen men en jobbig hosta höll dem hemma. Jag rapporterade matchen i realtid och de är oxå superstolta!

Extra gott att David fick utmärkelsen Matchens stjärna! Mycket rättvist!

Dagens trupp

Å David i kassen

Landshövding Helena kastar ut bollen på plan för spel före match

Röda bollen viftar flaggorna vid må, de hade o göra idag!!

SEGER 9-2

Grym insats!!

Rättvist!! Även om jag är mycket partisk!!

Lätta steg mot Solbacka efter matchen

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards