Alla inlägg den 15 februari 2023

Av Sofia - 15 februari 2023 18:57

Dag tre på en förkylning där jag faktiskt känner att min kropp nu är på bättringsvägen. Den lilla promenaden i kvarteret på lunchen, som är ca tre km lite beroende på vilka vägar man går, kändes bra och det fanns lite kräm i stegen. Det är nog den bästa känslan. När man efter en pärs med baciller får tillbaka kraften o gnistan. När man återigen torkar bort den där fläcken på bänken. Som om det skulle vara ett friskhetstecken.? Verkar bara vara jag som ser den.

Dagen har varit lång. Lite gott och blandat. Som den godispåsen med dito märke. Älskar sött och salt ihop. Lite jobb förvaltningsekonom och lite jobb kommunalråd. Frågan är bara vad som är salt och sött där? Nu har jag faktiskt ännu inte tillträtt men jag har så smått börjat med nya uppdraget. Fungerar alldeles utmärkt att vara med på Teams hemifrån, vilket är så skönt. Missade några bra företagsbesök dock, denna veckan. Synd men så är det ibland.

Å så var det alla hjärtans dag igår. Det sociala flödet svämmade över av blombuketter och annat som hade givits. Å jag intalade mig själv att det inte är viktigt. För alla dagar borde vara hjärtats dagar. Men jag blev ändå löjligt glad när jag fick världens finaste tulpanbukett av Jonas IDAG. En sån där i alla möjliga färger vilket jag älskar. Å det var en riktig bukett, inte en 89 kr från ICA även om det INTE är nåt fel på det. Detta var en Nilssons blommor-bukett. PLUS choklad. Igår hann han inte. Hoppade ur jobbarkläderna och hoppade i vanliga kläder. För att delta på en utbildning för nya politiker. Att han nu engagerar sig som ersättare i Nässjö Affärsverks styrelse betyder kärlek för mig. På riktigt!! Å dessutom tror jag han kommer tycka det är kul och intressant.

Om en timme är det Zoom med kommunalråd i Centern för hela Jönköpings län. Det blir spännande.

God kväll!

Så fin!!

Inte gott och blandat - mycket godare!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards