Alla inlägg den 8 februari 2023

Av Sofia - 8 februari 2023 19:26

Idag klockan 12 tågade jag och resten av tekniska serviceförvaltningens ledningsgrupp till Pigalle för att tacka av Anders, kommunalråd Nässjö. Vi hade verkligen ansträngt oss och varje avdelningschef hade fixat diverse bra-att-ha-grejor. Å lite kul. Det var hammare och skruvmejsel, kockrock, slev, dammvippa. Dessutom vattenflaska och väska, allt med Nässjö kommun-logga. Den riktiga presenten var ett fruktträd till våren från Stenholms handelsträdgård utanför Nässjö.

Jag var där som både tjänsteman, centerpartist och naturligtvis syster. Jag hade skrivit en dikt som jag dessutom läste och jag gav honom en bok, Nässjö lite från ovan. Fina drönarbilder över både stad, landsbygd och kransorter.

I 16 år har han befunnit sig i stadshuset, Anders. De tre sista mandatperioderna som kommunalråd. Mycket har hänt och det är en lång resa. Utvecklingen för Nässjö kommun har verkligen varit positiv och Anders pratade fint om sin resa. För prata, det kan han. Dessutom har han i allra högsta grad medverkat till utvecklingen.

Jättegod smörgåstårta bjöds vi på och vår egen showman Joel Spångby sjöng paddelhallssången. Helt underbart!! Det var många som ville tacka av Anders. Gröna vänner, röda vänner och blåa vänner, kommundirektör och tjänstemän.

En riktigt trevlig dag!!

Ja just det, han fick en grej till. Vår egen friskvårdsinspiratör hade ordnat ett kvastskaft med tillhörande träningsprogram. Skulle vilja se när bror tar med skaftet på tåget, ha ha.

Tekniskas chef tackar

Tommy - vår hälsoinspiratör överlämnar kvastskaftet

Jag fick den äran att skriva på rundstaven vilket inte var särskilt lätt.

Kommundirektör Malena tackar

Centervännen Carina från Gislaved tackar

Centervännen Ann-Cathrin från Nässjö tackar

Kommunfullmäktiges ordförande Pernilla tackar

Före detta KSO Anci tackar

Jon Rydholm, chef inom socialförvaltningen tackar

Joel Spångby underhåller - uppskattat!!

Å så syster som vill tacka!!

Syskonkärlek

Min gåva

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards