Alla inlägg den 22 januari 2023

Av Sofia - 22 januari 2023 18:22

En lång promenad runt sjön i ett vintervitt landskap fick starta denna söndag. Innan det en lång sovmorgon och gofrukost - förstås! Jag hade egentligen bestämt mig för att springa men jag ombestämde mig och vad kan vara bättre med sällskap runt sjön, gofika i vindskyddet. Inte mycket. Jag kan springa en annan dag.

Det var frostigt ute. Den fuktiga kylan hade klätt allt i vitt. Till och med ståltråden i fårstänglset innan Rävsnäs var vackert. Allt fotande försenar men är absolut nödvändigt.

Dagens promenad innebar fler utmaningar än vanligt. Mycket mer vatten i alla diken som leder vatten till sjön. Jag är försiktig och vig. Jonas är orädd och ovig. På nåt sätt lyckas vi komma över.

En fantastisk god fika, eller lunch, i det fina vindskyddet. Macka med ägg, macka med ost och tomat. Därefter en kaka som Stella sålt med klassen för att få pengar till studenten. Plus kaffe. Gott!!

Hem o vrida på bastun. Gudomligt skönt. Idag var vi dessutom lite tuffa. Rullade oss i snön och det sved som knivar på ryggen innan vi åter kom in i bastun. Men pigga blev vi!

En bra dag med sköna aktiviteter som avkoppling och uppladdning inför ny arbetsvecka. Å allt var nästan helt gratis.

Till och med fårstängslet var vackert idag

Allt var vintervitt

Har tur att det här och där ligger träd över diken

Gofika i vindskyddet

Bastu gjorde gott!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards