Alla inlägg den 15 januari 2023

Av Sofia - 15 januari 2023 14:22

Så bra jag mår när jag får ha alla mina barn med respektive hemma omkring mig. Så rik jag känner mig! Ytterligare bonus när mor och far kan komma. Då känner jag mig ännu rikare.

Henry och Alexandra kom i fredags eftermiddag med tåg. De kom upp till mitt jobb och jag visade dem min arbetsplats och vi åkte därifrån strax efter tre. Lite dåligt samvete att jag gick tidigare men så löjligt dumt att känna så när jag säkert lagt drygt 50 h på jobbet i veckan.

Hem och tända en brasa och vi gjorde hemmapizza. Henry öppnade paket och av Alexandra fick han en chorrusmaskin. Spännande! Vi sparade detta projekt till lördagen.

I går var det övningskörning med Alexandra på schemat. En bra stund höll vi på och det gick jättebra. Vi gick en runda på stan och de som är vana vid Linköping tyckte Nässjö är så fint, mysigt och lagom. Stolt visade jag Storgatans nya fina sittbänkar, luciatåget i cortenplåt som ännu inte har vandrat in i förrådet. Å de mysiga butikerna vi har. Hos Gretas, Greens och Hemmastil. Jag hade egentligen köpstopp men jag gjorde undantag. Ett kärt möte på stan när vi träffade på Henrys fd estetlärare Åsa Lindsjö.

David o Matilda samt Johanna och Oliver anlände till Solbacka och vi gjorde chorros. Lite meckigt men väldigt goda. Möjligen inte så fina.

Senare på kvällen kom Stella som jobbat och även mor och far. Tacos mättade magarna och sen blev det mer paket till Henry och tårta från mormor. Sällskapsspelet Med andra ord spelade vi i några omgångar. Hur mysigt och kul som helst.

Efter en sen frukost i morse tog vi adjö av Borås och Linköping och det kändes som alltid extremt tomt när de åker!

Det ska bli chorros till slut

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards