Alla inlägg den 3 januari 2023

Av Sofia - 3 januari 2023 18:22

Inatt sov jag riktigt bra. Från halv tio fram till att klockan ringde halv sex utan avbrott av vakenhet. Jag brukar gnälla när jag sover dåligt och då ska man även tala om när det är tvärtom. Så behövligt!

Det är mastiga dagar på jobbet. Hade nästan, men bara nästan glömt bort hur otroligt mycket som ska bli klart och färdigt. Förutom bokslut som är ett kapitel för dog är det tusen grejor som ska falla på plats och tiden bara försvinner. Dessutom händer det en del helt oförutsedda saker, som jag aldrig varit med om. Ja, ingen dag är den andra lik och det är väl det som gör det här jobbet så otroligt spännande. Även om det stundom känns mycket.

Det gäller att stycka elefanten i mindre delar och det är det som inte alltid är min grej. Jag vill att allt ska bli klart så fort och tidigt som möjligt. Vet ju oxå att det arbetssättet och den inställningen är guld värd när oförutsett händer. Att stå där och då inte ha någon mariginal.

Idag stängde jag av så jag skulle hinna hem innan mörkret. Sprang i kylan hem. Vid nåt tillfälle stannade jag och såg att mamma hade messat bilder på Frida Karlsson - från TV?n. Mor och far satt naturligtvis klistrade och kollade på pappas brors-barnbarn som kammade hem en världscuptävling i längdskidåkning. Å det peppade mig grymt bra där i löparspåret. Grattis fina Frida och tack!!!

Ha en forsatt fin tisdagskväll!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards