Alla inlägg den 12 januari 2023

Av Sofia - 12 januari 2023 18:31

Centerpartiets valberedning har nu förslagit Muharrem Demirok till ny partiledare för Centerpartiet. Eller Murre som han kallas. Ett mycket bra val. Enligt mig och många många fler. Processen har pågått ett tag. Strax efter att Annie Lööf förklarade sin avgång fanns det tre olika kandidater, Murre, Daniel Bäckstrand och Elisabeth Thand Ringqvist. De gjorde en partiledareturné och blev intervjuade i olika forum och medier.

Vi i partiet skulle lyssna, se och tycka till. Svårt. Det är ju inte enkelt att bilda sig en uppfattning om huruvida de kan ta partiet uppåt och framåt på några intervjuer. Jag lyssnade på poddar. Lyssnade faktiskt två gånger på var och en, under mina promenader och under skottning av snö.

Jag fastnade omgående för Muharrem. Det var hans sätt att tala, enkelt och han verkar brinna för liberala och gröna värderingar. Tyvärr försvann Daniel från min lista när media uppmärksammade hans tvekande svar om han kunde tänka sig att viga samkönade par och gå långt fram i Prideparaden. Det är ett MÅSTE för mig.

Vi snackade på fikat idag på jobbet om nyheten att nu valberedningen har utsett Murre som sin kandidat. Å hans några misstag för drygt 20 år sedan. Jag försvarar absolut inte dumheterna men även politiker är människor och gör fel. Har man tagit sitt straff är det inte särskilt rimligt att fortsättningsvis straffas för det resten av livet. Ska man ha en person i toppen som aldrig någonsin gjort nåt fel - blir det nån person kvar?

Heja Murre! Det här fixar du med bravur. Precis som min bror i dagens tidning tyckte.

Nu ska han bara väljas oxå. På extrainsatt partistämma i Helsingborg den 2 februari. Å jag kommer att vara där. Häftigt! Då är jag klar med bokslutet för tekniska serviceförvaltningen! Deadline 31 januari. Jag får fira lite extra då!!

Murre i mitten

Heja Murre! Å heja min bror Anders!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards