Alla inlägg den 5 januari 2023

Av Sofia - 5 januari 2023 19:16

Skriver väl en rad om snön idag också. Det blev minst lika mycket till i natt. Helt insnöad idag. Jonas gick upp kl 05 för att ta sig ut. Jag jobbade hemifrån och sov ända till sju. Sovmorgon jämfört med andra dagar. TV och morgonnyheter kunde jag glömma, förmodligen något vitt på parabolen.

En riktigt bra jobbardag. Jag har ÄNTLIGEN aktiverat Södra vägen etapp 1. Den vi dagligen åker på. Rätt häftig känsla att få göra finalen på ett projekt som pågått sååå länge. Det är en av de delarna jag verkligen älskar med mitt jobb. Att få hantera det praktiskt och se projektsummorna få liv och generera ränta och avskrivningar. Jag är nog lite knäpp vid närmare eftertanke. 53 miljoner kronor kostade kalaset och nu genererar det kapitalkostnader på cirka 1,7 miljoner per år lång tid framöver. Bron skrivs av på 80 år om nån mer än jag är intresserad. Arbetet med ovan har dock inneburit en del problem. Lite strul i systemet men så skönt att få det färdigt!

Skottat och skottat i flera omgångar under dagen och nu när pizzan står i ugnen, alltså wow vad jag känner mig nöjd. Skottning är gratis träning

Trevlig trettondagsafton till er alla!!

När jag skickades dessa bilder till mamma undrade hon om jag inte kunde sända dem i färg, ha ha!!

Skottar av en halv meter snö på bilen.

Den verifikationen var go!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards