Alla inlägg den 22 september 2022

Av Sofia - 22 september 2022 20:05

Nyss hemkommen från AW med ett gäng kollegor. En tjötöl som de kallade det och visst tjötar vi, om precis allt. Väldigt trevligt och behövligt. Utanför arbetsplatsens väggar. O?Learys blev platsen vilket jag tycker är en mycket mysig miljö.

Hade tänk att gå till jobbet i morse men jag tänkte om. Varför knata i en styck plusgrad när man kan njuta av 14 grader och sol på lunchen. Nu blev den lite längre promenaden inställd och istället en 400 m runda på lunchen. Jag blev tillfrågad om jag ville inspektera de nya bänkarna som tekniska har fixat på gåatan. Jag hängde på och man kan bara konstatera ? bänkarna blir hur fina som helst. Både idé och design samt utförande har skett i regi av tekniska serviceförvaltningen och jag säger det ? bra jobbat!!! Wow vad imponerande snygga! Som ett smycke i stadsmiljön. Nässjö kommun levererar! Nässjö kan!

Nu är de inte helt färdiga. Det ska upp blomsterlådor mellan vissa bänkar och belysning ska monteras. Belysning med möjlighet att ändra färg, t ex rött i jultid. Häftigt! Ett positivt reportage i dagens tidning dessutom. Absolut värt att uppmärksamma.

Idag har jag också varit helt pigg. Underbar känsla. I morgon är det fredag. Å helg. Mycket händer. Bryggupptagning Solbacka på två badplatser. Folk på lördag kväll. Nu när valrörelsen är över får man lite ork över till annat. Träningsmatch för NIF på söndag.

Ha en fortsatt fin kväll!!

Fina bänkar står nu redo på gågatan för alla som vill sitta ned en stund

Förvaltningschefen för tekniska, Kenneth Johansson gav högsta betyg åt de nya bänkarna.

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards