Alla inlägg den 1 september 2022

Av Sofia - 1 september 2022 19:35

13 år på kommunen idag. Halvvägs till guldklocka, lite drygt. Om jag stannar kvar får jag en present innan jag går i pension. Eller så höjer de pensionsåldern - igen - och man får jobba till man är 70.

Å stanna vill jag. Särskilt efter dagar som denna. Uppföljning augusti började bra. Inte klar men siffror på plats. Lite mer att greja med vid delårsbokslut men eftersom jag bytte tjänst för tre år sedan, idag, är det fjärde gången jag gör detta. Första gången jag gjorde det var jag inte kaxig. Minns att jag gick hem kl halv åtta några dagar i sträck vid den här tiden o grät i duschen. Kommer aldrig reda ut det här, tänkte jag. Allt var nytt och en enorm utmaning var antagen. Ett enormt ansvar vilade på mina axlar. Men?jag grejade det. Nu när tiden och åren har passerat känner jag mig lugn, är så tacksam för att jag kämpade på.

Började morgonen på stationen - ytterligare en pendlarkampanj med gröna vänner och vi delade ut 150 påsar med tomat, morot och centerinfo.

Dagen avslutades på vår badplats och Jonas klippte gräset och jag skurade av bryggan från fågelskit. Plus öste ur båten vilket tog en stund. En mycket trevlig granne kom ned för bad och vi satt och pratade en bra stund, om politik och så hyllade vi världens bästa badplats. I morgon ska vi bada. September är sista månaden bryggan ligger i och då badar man. Det är regel.

Ha en fortsatt härlig kväll!!

Pendlarkampanj med gröna vänner

Vi gör fint på badplatsen

Ytterligare en ljuvlig kväll - första september

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards