Alla inlägg den 3 september 2022

Av Sofia - 3 september 2022 17:44

Sovmorgon! Så otroligt skönt. En gofrukost på det. Läsa tidningen i pappersform noggrant. Lördagsmys!

Sen begav vi oss til Forserums marknad där Centerpartiet skulle kampanja. Har aldrig tidigare varit på Forserums marknad och som nån sa, det var fler politiska stånd än övriga knallar, ha ha, men så ÄR det ju i valtider. En jättebra dag och riktigt roligt! Solen slösade sina strålar och jag hade en del bra politiska samtal. Både med kollegor i mitt parti, från andra partiet och vanligt folk. Om vi politiker nu är ovanliga. Ibland känns det så. Vi som vill stå på barrikaderna istället för att se på och bara tycka.

Jonas var med mig och när vi packade ihop avslutade vi med langos till lunch som en matvagn sålde. Eller taraffel som Jonas sa. Gott och lite mysigt att sitta på Forserums lekplats att inta detta.

En mil i vår underbara skog avverkade vi när vi kom hem och nu har vi skördat nästan all vår chili. Jösses vad mycket växthuset har gett oss. Torka och mala är nästa steg. Guld att ha i höst och vinter. Dessutom har vi hur mycket paprika som helst. Så ikväll fyller vi några med godsaker och bakar i ugn. Närodlat.

Ha en forsatt fin lördagskväll!

En centerbild på mig och min bror innan han for vidare till Sävsjö för att tala på stadens 75-årsjubileum.

Ett grönt skönt gäng

Langos i solen. Eller taraffel som Jonas sa. Inte så nyttigt kanske men väldigt gott.

Chiliskörd

Paprika i mängder

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards